Hjem » Digitale tjenester » Temple Run som inspirasjon for skriving – oppdatert undervisningsopplegg

Temple Run som inspirasjon for skriving – oppdatert undervisningsopplegg

templerun1I forbindelse med at 6.klasse ved Grinde skule også skal prøve undervisningsopplegget der vi prøver ut Temple Run som inspirasjon for skriving av fortellinger, har jeg i samarbeide med lærerne som var med første gang oppdatert opplegget. Vi har utvidet spørsmålslisten, lagt inn forslag til tverrfaglig bruk og lagt ved et forslag til kriterieark som kan brukes under selve skriveprosessen.

Når 6.klasse skal skrive, kommer vi også til å legge inn elementer av prosessorientert skriving, og vil prøve å bruke Its Learning til denne prosessen. Når innledningen er ferdig skrevet, laster elevene teksten inn i et diskusjonsforum i Its Learning, hvor de andre elevene og lærerne kan kommentere det de har skrevet så langt. Vi tenker at tilbakemeldingene skal bygge på kriterier satt på forhånd for å sikre konstruktive tilbakemeldinger, og for å unngå tilbakemeldinger som ikke gir elevene en idé om hva de kan gjøre med teksten for å komme videre. For å sørge for at alle får tilbakemeldinger, skal de gi tilbakemelding til til de to foran og de to etter en i listen. Da må hver elev lese og gi tilbakemelding på fire tekster, og hver elev får fire tilbakemeldinger.

 

Oppsummering av 4.klasse sitt prosjekt

Kriterier for skriving av ei forteljing

Oppdatert undervisningsopplegg Temple Run

Advertisements

1 kommentar

  1. […] Temple Run som inspirasjon for skriving – oppdatert undervisningsopplegg […]

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: