Hjem » First Lego League » Kunst og koding med Lego Mindstorms

Kunst og koding med Lego Mindstorms

Som siste økt med Lego Mindstorms roboter, fikk elevene i oppdrag å programmere geometriske figurer som robotene skulle kjøre. I tillegg skulle de feste en penn til roboten, som skulle tegne de geometriske figurene.

Målet med økten var å utnytte potensialet i løkker, og benytte færrest mulig kodeblokker til å løse oppgaven. De begynte med rektangel og kvadrat, før de gikk over til andre regulære geometriske figurer som likesidet trekant og sekskant.

På hemsen hadde vi lagt ut gråpapir som robotene kunne tegne på, og da vi var ferdig var elevene veldig imponert over sine egne og robotenes kunstneriske ferdigheter. Dette til tross for de aller fleste figurene ikke ble helt korrekte. Vi klarte nemlig ikke å feste tusjen midt under, slik at svingene ble litt ujevne og merkelige….

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

%d bloggers like this: